Usługi zarządzania nieruchomościami!
Poznaj naszą ofertę!
Zarządzamy i Administrujemy Wspólnotami Mieszkaniowymi
- obsługa administracyjna
- obsługa finansowo-księgowa
- obsługa windykacyjna
- obsługa kadrowo-płacowa
- dostęp do Panelu Mieszkańca
Realizujemy w kooperacji ze sprawdzonymi partnerami
- obsługa techniczna - bieżąca konserwacja nieruchomości
- szybka pomoc techniczna - 24h pogotowie mieszkaniowe
- przeglądy techniczne - obowiązkowe przeglądy ogólnobudowlane
- przeglądy kominiarskie i gazowe
- obsługa prawna - realizowana przez Kancelarię Radcy Prawnego
- obsługa bankowa - prowadzenie konta bankowego, konta oszczędnościowego
- obsługa ubezpieczeniowa - przygotowanie korzystnych polis oraz likwidacja szkód
- utrzymanie czystości i pielęgnacja zieleni
- ochrona osób i mienia
Jak wygląda nasza współpraca?
Właściciele po wpisaniu własnego loginu i hasła mają dostęp m.in. do:
- dokumentów wspólnoty mieszkaniowej
- bieżących informacji
- indywidualnych rozliczeń i bieżącego salda
Komunikacja
W trosce o dobry przepływ informacji pomiędzy Zarządcą a Właścicielami lokali, prowadzimy Panel Mieszkańca.
Dla Zarządu i Właścicieli wykorzystujemy kilka kanałów komunikacji:
- „face to face” - bezpośredni kontakt z administratorem podczas obchodu
- rozmowy telefoniczne
- mailowy - odpowiadamy w ciągu max. 12 godzin roboczych
- obsługa mieszkańców w naszym biurze
- listowny
- tablice ogłoszeń na nieruchomości
- cykliczne spotkania akademii ECOzarząd i ECOmieszkaniec
- cykliczne spotkania z Zarządem WM
- raporty dla Zarządu WM z obchodów nieruchomości i raporty o stanie finansów.
Nasze obowiązki
- przygotowanie zawiadomień, projektów uchwał i prowadzenie pierwszego Zebrania Ogółu Właścicieli Lokali (wybór zarządu wspólnoty zgodnie z art. 20 ustawy o własności lokali), określenie w umowie sposobu zarządu nieruchomością wspólną – art. 18 ust. 1 w/w ustawy, zmiana określonego sposobu zarządu nieruchomością wspólną – art. 18 ust. 2a w/w ustawy;
- pomoc w przejęciu nieruchomości od dewelopera, gminy, spółdzielni mieszkaniowej, poprzedniego zarządcy;
- uzyskanie numeru statystycznego REGON;
- założenie rachunku bankowego wspólnoty mieszkaniowej w wybranym banku;
- zgłoszenie do właściwego urzędu skarbowego w celu uzyskania Numeru Identyfikacji Podatkowej NIP;
- przystąpienie lub rezygnacja od podatku od towarów i usług VAT;
- składanie do urzędu skarbowego zwolnienia ze składania sprawozdań miesięcznych;
- stworzenie regulaminu porządku domowego;
- określenie szczegółowych granic nieruchomości wspólnej, w ramach których wszelkie prace finansowane będą z funduszu wspólnoty (poza tymi granicami koszty prac ponoszą właściciele lokali lub najemcy);
- ustalenie zasad prowadzenia ewidencji pozaksięgowej kosztów wspólnoty mieszkaniowej, wraz z zasadami ich rozliczania na poszczególne lokale;
- ustalanie wysokości zaliczek wnoszonych przez właścicieli na pokrycie kosztów zarządzania nieruchomością wspólną;
- prowadzenie i aktualizacja wykazu właścicieli lokali;
- negocjowanie, podpisywanie i renegocjowanie
dotychczasowych umów z przedsiębiorstwami
dostarczającymi do budynku energię elektryczną, cieplną, gaz, wodę, usuwającymi nieczystości stałe i płynne, świadczącymi inne usługi dla nieruchomości; - prowadzenie książki obiektu budowlanego;
- reprezentowanie wspólnoty mieszkaniowej
przed osobami fizycznymi i prawnymi, urzędami
państwowymi, organami administracji samorządowej, pocztą, bankami; - obliczanie i obciążanie właścicieli kosztami utrzymania części wspólnej nieruchomości zgodnie z uchwałą właścicieli lokali;
- udzielanie właścicielom lokali informacji o sprawach dotyczących zarządzania nieruchomością oraz o stanie rozliczeń z tytułów wymienionych w punkcie poprzedzającym, w zakresie
dotyczącym ich lokali; - przedstawianie zarządowi wspólnoty mieszkaniowej do zaakceptowania sprawozdania finansowego oraz opisu działalności merytorycznej za ostatni rok, w terminie do końca marca każdego roku, które to sprawozdania będą stanowiły podstawę do udzielenia zarządowi wspólnoty absolutorium przez Zebranie Ogółu Właścicieli Lokali Wspólnoty Mieszkaniowej;
- wykonywanie wszelkich czynności związanych ze zwoływaniem zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej oraz powiadamianiem właścicieli lokali o treści podjętych uchwał podjętych;
- prowadzenie obsługi finansowo-księgowej dla
Wspólnoty Mieszkaniowej; - rozliczanie wszystkich poniesionych kosztów związanych
z nieruchomością wspólną pomiędzy wszystkich właścicieli proporcjonalnie do ich udziałów; - prowadzenie ewidencji przychodów, kosztów zarządu nieruchomością, zaliczek uiszczanych na pokrycie tych kosztów,
a także rozliczeń z innych tytułów na rzecz nieruchomości; - przechowywanie i zabezpieczenie, a w stosownym czasie archiwizowanie dokumentów wspólnoty i dokumentacji dotyczącej nieruchomości w siedzibie firmy, a także sporządzanie lub zlecanie sporządzenia takiej dokumentacji odpowiednio do wymogów przewidzianych przepisami;
- przygotowanie różnych wariantów ubezpieczenia oraz zestawienie ofert kilku towarzystw ubezpieczeniowych w celu wybrania najkorzystniejszej opcji.
- prowadzenie rozliczeń działalności bieżącej
przez rachunek bankowy; - prowadzenie indywidualnych kont rozliczeniowych NRB właścicieli;
- obsługa prawna wspólnoty mieszkaniowej w zakresie przygotowywania opinii prawnych i umów;
- windykacja należnych od właścicieli lokali wpłat
na pokrycie kosztów zarządzania nieruchomością
wspólną, kosztów funduszu remontowego, świadczeń indywidualnych; - wystawianie rachunków, książeczek opłat, właściwych faktur na okres ustalony przez wspólnotę mieszkaniową;
- naliczanie ustawowych odsetek za zwłokę
w przypadku opóźnień w dokonywaniu płatności
w wysokości ustalonej uchwałą wspólnoty; - dyscyplinowanie dłużników przy pomocy pism
i upomnień; - pomoc w dochodzeniu należności na drodze sądowej, z tytułu kosztów zarządu nieruchomością wspólną i funduszu remontowego;
- częste kontrole administratora pod względem
rzetelnego wykonywania usług utrzymania czystości i porządku ze szczególnym uwzględnieniem substancji
chemicznych stosowanych do utrzymania należytego porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku służących do wspólnego użytku mieszkańców oraz jego otoczenia; - w okresie zimowym kontrola stanu nawierzchni
chodników na terenie wspólnoty, usuwania śniegu, posypywania piaskiem i skuwania lodu; - kontrolowanie na obszarze wokół budynku wszelkich nieprawidłowości, np. wycieków wody,
zniszczeń wywołanych siłami przyrody, stanu
oświetlenia, stanu chodnika;
- nadzór bieżącej konserwacji instalacji i urządzeń;
- prowadzenie bieżącej ewidencji zgłoszeń konserwacyjnych
i terminów ich realizacji; - nadzór nad usuwaniem awarii i ich skutków w nieruchomości;
- nadzór nad terminowym wykonywaniem remontów bieżących, zgodnie z planem przyjętym na dany rok kalendarzowy uchwałą właścicieli lokali;
- dobór firmy konserwującej domofony, antenę zbiorczą, urządzenia dźwigowe (windy, podnośniki), bramy i inne urządzenia;
- nadzór inspektorów nadzoru budowlanego;
- zlecanie i nadzór rocznych i pięcioletnich kontroli budynku
i instalacji zgodnie z przepisami prawa; - planowanie niezbędnych remontów i sporządzanie wstępnych kosztorysów remontów oraz wyszukiwanie kontrahentów oferujących najkorzystniejsze warunki wykonania zaplanowanych prac;
- bieżące informowanie zarządu wspólnoty o stanie technicznym nieruchomości i stopniu zaawansowania przeprowadzanych prac remontowych;
"ECODOMUM to nowy podmiot na rynku usług zarządzania nieruchomościami z grupą ludzi z wieloletnim doświadczeniem w branży, którą łączy pasja do nieruchomości od ponad 20 lat - DOŚWIADCZENIE I PROFESJONALIZM."
Anna Górecka-Kolasa
założycielka ecodomum
01
Komunikacja i edukacja
Sprawna i rzetelna komunikacja z mieszkańcami. Odbieramy telefony, odpowiadamy na mail
w ciągu 12 godzin roboczych. Dodatkowo też prowadzimy akademię ECOzarząd i ECOmieszkaniec,
które mają za zadanie pomagać integrować społeczność i jednocześnie uczyć ekologii poprzez
zabawę.
02
Bezpieczne Finanse
Indywidualne podejście do finansów wspólnoty
poprzez przejrzystość i bezpieczeństwo działań
administracyjno-finansowych. Rozliczenia oraz
sprawozdania finansowe przygotowujemy w sposób niezwykle przejrzysty i zrozumiały.
03
Dobre relacje
Zachowanie harmonijnej współpracy z mieszkańcami, opartej na dobrych relacjach, każdego dnia. W indywidualny i życzliwy sposób podchodzimy do codziennych potrzeb i oczekiwań mieszkańców.
04
Pro aktywność
Prowadzimy intensywne działania na rzecz Klientów
w celu zwiększenia wartości nieruchomości.
05
Skuteczne działanie
Szybko i skuteczne usuwamy usterki i awarie
w ustalonym czasie.
06
Jesteśmy ECO
Dbamy o środowisko życia, pracy i wypoczynku.